Om barnehagen vår

NORDBYGDENE BONDEGÅRDSBARNEHAGE er en privat to avdelings barnehage som ligger i landlige omgivelser nord i Haugesund kommune. Vi har stort uteområde, med skog, skrenter og fin natur. I tillegg har vi høner, ender, kaniner, en liten åker og frukttrær. Vi legger vekt på at barna skal ha en trygg og meningsfull hverdag med god tid til lek og aktivitet.

NORDBYGDENE BONDEGÅRDSBARNEHAGE er en to avdelings barnehage som ligger i landlige omgivelser.  Barnehagen er privat, den eies og drives av Nordbygdene Ungdomslag og ble startet opp i 1994.

Vår visjon er at barn som blir sett og hørt er barn som blir gode på relasjoner. En følelse av tilhørighet gir økt grad av trivsel og barnehagen blir et godt sted å være.

Vi tilbyr barn og voksne et trygt og godt barnehagemiljø med små barnegrupper og et stabilt personale. Uteområdet vårt er en 5 mål stor naturtomt med mange trær, små skrenter og fin natur. Her møter barna utfordringer og opplever mestring etterhvert som de blir eldre.

Hos oss møter dere og dyr av ulike slag. Disse dyra bor i barnehagen og er ute sammen med barna. Vi har et eget hus til dyra og dyrestellet er en del av den daglige rutinen.

Det som og er viktig for oss i Nordbygdene Bondegårdsbarnehage er at vi kan tilby en dagsrytme som gir barna god tid til å leke uten å bli avbrutt av for mye gjøremål ol. Leken er en grunnleggende livs- og læringsform som alle barn kan utrykke seg igjennom.